... lidé jsou andělé s jedním křídlem, proto se musejí najít dva a obejmout se, aby mohli vzlétnout...

Odlehčovací dny

2. června 2006 v 13:59 | Miluše Vrtílková - tisk |  diety
Odlehčovací dny
Na dovolenou jako proutek
Pravidelně cvičíte, dodržujete redukční jídelníček a vaše váha už nejde dolů, a´t se snažíte sebevíc? Patrně došlo k situaci, které odborníci říkají "plató": Tělo si na snížený přísun potravy zvyklo a přešlo na úsporný režim. Jednotýdenní, případně dvoutýdenní kúra vám pomůže tělo znovu nastartovat. Organismus důkladně pročistí a zároveň zachová přísun všech potřebných živin.
1. den
Pouze zeleninové pokrmy, nejvhodnější je syrová zelenina ve formě salátu doplněného kvalitním rostlinným olejem. Celkové množství zeleniny by se mělo pohybovat v rozmezí 1 - 1,5 kg rozděleném do pěti denních porcí.
2. den
Pouze ovoce v dávce obdobné jako u zeleniny. Velmi vhodný je ananas (pro vysoký podíl vlákniny), dále například grapefruit, jablka, mango. Méně vhodné jsou hrušky, hrozny vína nebo banán, protože patří mezi nejsladší ovoce.
od 3. dne
Postupně zařazovat i ostatní potraviny. Například brambory, ovšem nejlépe vařené ve slupce, aby si zachovaly co nejvíce živin. Můžete je doplnit zeleninou dušenou na rostlinném tuku, vhodné je kysané zelí, které tělu poskytne vysoký obsah vitamínu C. Dále přichází na řadu celozrnné pečivo, těstoviny, rýže - opět v kombinaci se zeleninou či ovocem. Pravidlem je přidávat každý den pouze jednu potravinu.
od 5. dne
Zařazovat živočišné bílkoviny v podobě nízkotučných sýrů, bílých jogurtů a tvarohu
od 7. dne
Přidáme bílé maso: kuřecí, králičí, drůbeží, krůtí, rybu. Maso upravujeme dušením, vařením, nebo opečením na sucho. Naprosto nevhodné je smažení nebo pečení na tuku.
Tento týdenní postup můžeme návazně buď zopakovat, nebo si ho rozložit do čtrnácti dnů tak, že se každé doporučení dodržuje dva dny místo jednoho.
Ovšem pozor: nemocní a lidé se zdravotními problémy by na očistnou kúru měli zapomenout.
Nezapomínejte na pitný režim: 2 - 3 litry tekutin denně !
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 24. ledna 2009 v 13:16 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam tak pááá lidi:-)

2 aji02 aji02 | E-mail | Web | 30. května 2010 v 11:54 | Reagovat

Ahoj to je bezva asi bych umřela hlady vím o lepším způsobu hubnutí.Mrkni na tyhle stránky mě je poradila známá co přibrala v těhotenství a nemohla se těch kil zbavit a pak zhubla a já to zkusila taky a zhobla si 20 kg.je to víc jak rok a váhu si držíme obě dvě :o) tak pa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama